Головна | Мій профіль | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 18.10.2018, 13:17

Чернівецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Чернівецької міської ради


Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Літопис

                   

Педагогічний колектив Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №20 з 2001року за основу навчально - виховного процесу обрав методи української національної педагогіки. Закцентував увагу на створенні національної школи,спираючись на особистісно - орієнтоване креативне навчання з метою формування і виховання творчої особистості, справжнього громадянина України. Створення «школи – родини» дає змогу відшукати власні шляхи навчально-виховного процесу в тісному поєднанні родинного і шкільного виховання.

Мета школи – родини : створення позитивних родинно-педагогічних умов. Поєднання в єдине коло учнів, учителів і батьків. Спільна робота на основі кращого родинного та педагогічного досвіду.

Наша школа функціонує з 1910 року, а з 1975 року - як середня загальноосвітня школа. Навчальний процес забезпечує згуртований педагогічний колектив. Всього в колективі 35 учителів. Старша школа працює за профільним навчанням -- українська філологія (10, 11 класи), поглиблене вивчення української мови починається у 8, 9 класах. Вже 15років працюємо за проектом «Школа-родина» під девізом: «Мудрість школи–родини». Створена певна система:

Перший блок цієї системи – це «Пізнавальна діяльність», яка охоплює знайомство з родинами майбутніх першокласників і розпочинається заздалегідь. Творчою групою вчителів початкових класів розроблена та впроваджена програма «Перші шкільні кроки». Адміністрація школи, досвідчені педагоги, практичний психолог, медпрацівники на заняттях обговорюють з батьками майбутніх першокласників питання щодо створення у родинах позитивної психологічної атмосфери, зміцнення здоров’я малюків, ознайомлення зі специфікою сучасного освітнього процесу, проводять анкетування «Школа очима батьків».Уже в початковій школі починається в класних колективах вивчення кращого родинного досвіду, формується стиль взаємостосунків між сім’єю та школою. Тут на допомогу батькам приходить всеобуч, на якому проводять заняття відповідно до вікових категорій: «Батьківські роздуми»(1-4кл.), «Батьківські проблеми»(5-9кл), «Сімейна розмова»(10-11кл). В рамках роботи всеобучу відбуваються дні добрих справ, відритих дверей, бесіди, індивідуальні зустрічі. Учні разом з батьками вивчають свої родоводи по батьківській та материнській лінії. Створено консультативний пункт для батьків «Ми і наші діти». А найважливіше – формується стиль взаємостосунків між сім’єю і школою: на зміну недовірі та відчуженості приходять колегіальність прийняття рішень, зацікавленість та сприяння розвитку «школи – родини». В школі велика увага звертається на взаємодію з родинами школярів. Як сказав В.А. Сухомлинський: "У вихованні органічно зливається суспільне та особисте, у цьому поєднанні, на мій погляд, і полягає гармонія людського щастя... Тільки разом з батьками спільними зусиллями вчителі можуть дати дітям велике людське щастя".[7,с.5] Найвищим рівнем взаємодії вчителя і школяра є співтворчість. Вона включає в себе співпідпорядкування і співробітництво, при якому всі суб’єкти об’єднані творчим діалогом – пошуком нового у змісті і засобах навчання і виховання з метою активного саморозвитку особистості кожної дитини, а також реалізації всіх наявних і потенційних можливостей учителя. Учителі застосовують широку мережу методів і прийомів роботи з цього питання : створення «ситуації успіху» у навчанні,залучення учнів до самооцінки знань,право вибору форми роботи на уроці – в парах, у групах, самостійно чи з учителем, учнем-консультантом, проведення дискусій, рольових ігор, фізкультхвилинок та хвилинок релаксації.

При цьому батьки - учасники всього шкільного життя: відвідують уроки, беруть участь у громадських оглядах знань, у родинних святах, творчих конкурсах. Так, у цьому навчальному році уроками добра , шани та любові до родини, Батьківщини, національної , світової культури стали заходи:

  • родинні свята: « Усі ми прагнемо любові» (1-4кл), « В нашім серці Україна»(5-7кл.), « Традиції мого дому»( 8-10кл);
  • демонстраційні уроки: бінарний урок: українознавство,музичне мистецтво ( 2 клас) на тему: « Материнська мова – мова колискова», з зарубіжної літератури (5клас) на тему: «О.Уайльд « Хлопчик – Зірка». Еволюція образу головного героя», з історії України ( 7 клас) на тему:

« Узагальнення. Київська держава ( Україна – Русь)» та інші.

 

Ставлячи за мету освітнього процесу розвиток стрижневих та профільних інтересів, колектив працює над створенням освітньої системи,яка відповідала б принципу, який « висвітлив С.Рубінштейн: «Дитина розвивається,виховуюсь і навчаючись, а не розвивається, виховується, і навчається.» Це означає, що виховання і навчання повинні бути в самому процесі розвитку дитини, а не набуватися в ньому. Тому викладання у школі ведеться як з базових дисциплін, так і введено курси за вибором: «Українознавство», « Основи християнської етики» ( 1-4ккл.); «Українознавство», «Етика», «Рівний рівному», « Правопис української мови», « Основи екологічних знань»( 5-9кл.); «Поетична лабораторія», «Основи журналістики», « Ми - громадяни України», «Етикет та етика» (10-11 кл.). Удосконалення навчально- виховної системи, навчання у поєднанні з нестандартним підходом до дітей дає можливість кожному з них вільно проявляти свої здібності,розвиватись як особистості.

Другий блок “Тематична діяльність” це - сумісна діяльность структури громадського самоврядування за схемою «Вчителі- учні- батьки» через роботу ради школи, педагогічної ради, батьківської ради, учнівської ради (5-11кл.) клубу «Барвінок» (1-4 кл.), малої академії мистецтв, малої академії наук, методичних об’єднань,гуртків, раду військово-патріотичної роботи, раду правопорядку та тісну співпрацю з різноманітними громадськими організаціями, військовою частиною А 2308.

Адміністрація школи у своїй управлінській діяльності використовує принцип доцільності та оперативності прийняття управлінських рішень. В основу роботи покладено колегіальне визначення реалістичної мети на основі узгоджених цілей розвитку. Основною формою управління школою на демократичних засадах є педагогічна рада школи колегіальний орган управління, де відбувається колективна рефлексія шкільного життя, виявлення резервів для вдосконалення навчально-виховного процесу, вироблення стратегій розвитку. Педагогічні ради школи проходять у цікавій діловій формі з використанням сучасних технологій та інформаційно-комунікативних засобів навчання .

На базі школи діє громадська батьківська організація «Мудра родина», створена у 2007 році. У кожному класі працює батьківський комітет, який вирішує організаційні питання класу та сприяє створенню умов для формування та розвитку особистості учня і його громадянської позиції.

Батьківська громадська організація «Мудра родина», що співпра­цює з педколективом школи, органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, спрямовує свою роботу на поліпшення умов навчання й виховання учнів, сприяє зміцненню навчально-виховної, матеріально-технічної, культурно-спортивної, оздоровчої бази школи. Батьки беруть участь в організації та проведенні заходів, спрямованих на охорону життя й здоров'я учасників навчально-виховного процесу, організації дозвілля й оздоровлення учнів. Батьківська громадськість сприяє виконанню чинного законодавства щодо обов'язкової загальної середньої освіти, бере участь у заходах щодо запобігання дитячій безпритульності (рейди «Урок», «Мікрорайон», «Сім'я та школа»), а також опікується працевлаштуванням випускників.

У школі організована система самоврядування «Учнівська рада». Створені кілька товариств: «Чистота, здоров’я та милосердя», «Дисципліна і порядок», «Прес-центр», «Корисні справи», «Фізкультура і спорт», «Робота з молодшими школярами». У початковій школі – клуб «Барвінок». Учнівська рада «Джерело» спрямовує діяльність активу кожного класу на виконання «Концепції національно - патріотичного виховання молоді», співпрацює з асоціацією «Юні чернівчани», залучає якомога більше учнів до активної участі у житті школи, сприяє підвищенню рівня громадянської активності учнів, виховує почуття «господаря школи». Представники учнівського самоврядування є ініціаторами та організаторами акцій: «Подаруй книгу шкільній бібліотеці», «Книжка під подушку», «Милосердя», «Молодь за здоровий спосіб життя», Банк ліків для ВІЛ-інфікованих, «Ветерани живуть поруч», «Подаруй дитині радість», «Писанковий рай», «Благодійний ярмарок»; заходів: «День здоров’я», «День учнівського самоврядування», «Міс та Містер школи», «Новорічні ранки», «Новорічні вечори», «Вечір зустрічі з випускниками», «День Святого Валентина», «Свято жіночності і краси», «До побачення, школо».

Шкільна мала академія наук сприяє розвитку талановитої та обдарованої особистості , в її рамках діють творчі клуби: знавців рідної мови, фольклористики, знавців театрального мистецтва, «Ерудит»( фізико- математичний) ,міжнародних зв’язків,знавців довкілля,любителів туризму. знавців історії рідного краю. Саме завдяки пошуково – дослідницькій роботі членів цього клубу ми отримали інформацію щодо заснування нашої школи. Заклад заснований у 1910 році, про що повідомила газета «Bukowiner Post» під рубрикою «Чернівецькі новини» ,а саме 24 травня 1910 року на засіданні міської ради приміщення народної школи на станції Volksgarten прийнято в експлуатацію.

Мала академія мистецтв діє через роботу гуртків та спортивних секцій: вокального, декоративно - прикладного, технічної творчості, образотворчого мистецтва, а також танцювального та волейбольного. ».

Школа розвиває форми співпраці з установами, організаціями, громадськими діячами. Особливо плідно протягом цих років зросла дружба з в/ч А2308. Військова частина надає допомогу у військово-патріотичній роботі: проведенні військово-спортивних змагань,зборів, профорієнтації,

уроків мужності, , екскурсій по території частини,тощо.

Таким чином, у школі взаємодіють усі органи управлінської діяльності. Інтелект педагогів, професіоналізм, творчий потенціал, гуманність сприяють розумінню громадськістю основної місії закладу – виховання сучасної особистості.

Третій блок “Узагальнююча діяльність- це заходи, що дають можливість підсумувати результати роботи, проінформувати про свої здобутки, визначити проблеми та виробити нові завдання. Навчальний рік завершується святом школи-родини, де вшановуються переможці шкільного конкурсу «Вчитель року», «Учень року», «Родина року».

Почесне звання «Учень року» надається школярам у різних номінаціях: «Відмінник року», «Суспільно корисна праця», «Фізкультура та спорт», «Художня самодіяльність».

Почесне звання «Вчитель року» – за високі досягнення у навчанні вихованців (призери олімпіад, конкурсів), професіоналізм, науково-творчу роботу, активну життєву позицію.

Почесне звання «Родина року» – батькам, які надають допомогу школі у справі виховання молоді, працюють у класних та загальношкільних радах, беруть участь у громадських оглядах знань, конкурсах, активні учасники загальношкільних та міських заходів.

У 2016 році ми відзначили 15- річчя започаткування проекту. Головним результатом методики співробітництва стало успішне закінчення школи випускниками, так за 15 років середню освіту в стінах школи отримало - 372 випускників, з них 41 випускник нагороджений золотими та срібними медалями. Багато хто з випускників стали відомими спеціалістами, справжніми фахівцями своєї справи та успішними знавцями серед них:

 

Цуркан Володимир - головний спеціаліст управління освіти Чернівецької міської ради;

Хмара Тетяна – кандидат медичних наук,працює на кафедрі патологічної медицини у Чернівецькому медичному університеті;

Гуцуляк Ірина кандидат філологічних наук,викладач ЧНУ;

Мудрий Ярослав закінчив аспірантуру ,викладач факультету соціальна педагогіка ЧНУ;

Ротар Дмитро – закінчив школу з золотою медаллю, заступник директора коледжу ЧНУ;

Фуштей Наталя – закінчила школу з золотою медаллю, студентка Національний університет (Львівська політехніка);

Павлюк Олександра - закінчила школу з золотою медаллю, студентка VІ курсу Буковинського Державного медичного університету;

Балан Валерія – закінчила школу з золотою медаллю, студентка ІУ курсу педагогічного факультету ЧНУ, отримала звання «Найкраща студентка факультету;

Балинський Миколай – закінчив школу з срібною медаллю, студент ІУкурсу географічного факультету, відділення «менеджмент» ЧНУ;

Папсуєв Максим – закінчив школу у 1999 р. з золотою медаллю, працює в Управлінні національної поліції області в званні майора;

Карп Віталій - закінчив школу у 2008 р. з золотою медаллю, працює в Чернівецькій ЗОШ №6, викладач історії та багато інших.

За цей період стали переможцями у загальношкільному конкурсі «Мудрість школи- родини» та отримали Почесне звання «Учень року» у номінації «Відмінник» - 382 учня,«Художня самодіяльність» - 420учнів, «Фізкультура та спорт» - 462 учня, «Суспільно-корисна праця» - 308учнів.

Учні школи беруть участь у різномантних конкурсах та олімпіадах :

  • Міжнародному конкурсі з української мови ім. П. Яцика;
  • Міжнародному мовно-літературному конкурсі імені Т.Г.Шевченка;
  • Краєзнавчій конференції юних краєзнавців та пошукових загонів м. Чернівців у межах Всеукраїнської експедиції «Моя Батьківщина –Україна»;
  • Всеукраїнському фестивалі-конкурсі дитячої та юнацької творчості «Чисті роси»;
  • Виставці декоративно-ужиткового мистецтва та технічної творчості

та багатьох інших.

У 2015/2016н.р. та 2016/2017н.р.стали призерами конкурсів -35 учнів,

Всеукраїнських учнівських олімпіад - 24учнів.

Найвищими досягненнями є - у 2009 році випускниця Каліновська Катерина отримала 200 балів на ЗНО з української мови ( вчитель Папсуєва Н.Г.), у 2016року випускник Ліварюк Михайло здобув ІІ місце у ІV етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії та отримав 200 балів на ЗНО (вчитель Деркач Ж.І.)

Цей період став часом творчого злету і для більшості вчителів школи. Так отримали звання «учитель методист»-10 , «старший учитель» -3, вищу кваліфікаційну категорію - 18 та почесне звання «учитель року» Чернівецької ЗОШ №20 – 112. Почесне звання «Родина року» отримали 294 родини .

Отже, конкурс сприяє розвитку особистості школяра, вивченню кращого родинного досвіду та підвищенню професійного рівня вчителів та співпраці школи і сім’ї.

Головними результатами діяльності школи-родини стали: конкурентоздатність випускників;підвищення активності учнів і батьків у навчальній, позакласній роботі, громадській діяльності.

З метою удосконалення навчально – виховного процесу, забезпечення оптимальних умов для індивідуального, духовного, соціально-культурного і творчого розвитку школярів ми розпочали у 2015/2016н.р роботу зі створення школи повного дня в рамках проекту школа - родина. ( додаток 5)

Так, сьогодні на базі школи вже діє 17 гуртків за різноманітними напрямками: художньо-естетичний,еколого-натуралістичний, туристсько - краєзнавчий, декоративно-ужитковий,науково – технічний, спортивно - оздоровчий, військово - патріотичний, функціонує 2 групи продовженого дня. До керівництва гуртками залучені як викладачі школи, так і позашкільних закладів міста та батьківська громадськість.

Очікуємо,що цей напрям роботи буде сприяти:

- інтеграції навчальної і позанавчальної сфер діяльності учнів в умовах єдиного соціально-культурного освітнього простору;

- психолого-педагогічним умовам розвитку школярів упродовж вільного від занять часу у вихідні дні та канікулярний період;

- оптимальному використанню матеріально-технічних ресурсів ЗНЗ з метою реалізації освітніх, розвивальних, виховних і оздоровчих завдань;

- взаємодії педагогів та батьків у вихованні школярів, розвитку різноманітних форм сімейного дозвілля на базі ЗНЗ;

- розвитку соціально-корисної діяльності учнівської молоді у волонтерських загонах, на підприємствах, у територіальних громадах;

- партнерству з різними державними та неурядовими організаціями.

 

 

 

 

 

Календар
«  Жовтень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz