Головна | Мій профіль | Вихід | Вхід | RSSСереда, 19.12.2018, 07:14

Чернівецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Чернівецької міської ради


Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Літопис

   

 

     Історія спорудження школи - свідчення відповідального, турботливого ставлення влади, громади міста до справи освіти. Школа була збудована на кошти міста. "На засіданні міського будівельного департаменту 14 травня 1908 року було прийнято рішення про надання коштів для будівництва школи на станції Фольксгартен.. З урахуванням зростання цін на будівельні матеріали та зростання оплати праці будівельників було затверджено максимальну ціну на спорудження школи 110 тисяч корон. Для будівництва приміщення школи у пані Емілії Бек за 341 корону купили земельну ділянку, у банку взяли кредит 60 тисяч корон. План будівництва та кошторис було складено у 1908 році".

     Першопочатковий намір побудови дворічної школи з розширенням житлового району та, відповідно, збільшенням кількості населення змінився, і було прийняте рішення про побудову п’ятирічної школи.

     Будівництво велося досить швидкими темпами. І вже 28 жовтня 1909 року відбулася передача Крайовій шкільній раді новозбудованої споруди школи (разом зі спортивним майданчиком, подвір’ям та місцем під сад). Комісія (представники міської влади та шкільної ради) зазначила, що "шкільне приміщення разом з подвір’ям та спортивною площадкою збудовано бездоганно згідно з будівельним планом".

     Приміщення, звісно ж, було дуже грамотно структурованим, усе мало своє практичне значення."У шкільному приміщенні збудовані квартири для' директора школи та шкільного сторожа. Квартира директора школи має 2 кімнати, передпокій та кухню. Квартира сторожа 1 кімнату та кухню. Всі приміщення сухі, вистелені підлогою із ксилоліту. Коридори, які також використовуватимуться як гардероби мають настелену мозаїчну підлогу, стіни покрашені масляними фарбами, в коридорах цегляні пічки . У канцелярії, учительській, класах також передбачено цегляні пічки для обігріву приміщень та настелено ксилолітову підлогу. Туалети у приміщенні школи поки що не зроблено, оскільки ще не виконано роботи по каналізації. Це має бути зроблено через 6 тижнів. Поки що у дворі будуть змонтовані тимчасові туалети. У підвальному поверсі знаходилися домова пральня з бетонною підлогою та кухонна плита. В підвалі погреби для директора школи, сторожа і власне самої школи. Вони розділені перегородками. Двір школи, сад та спортивна площадка відділені від вулиці штахетами, від сусідів- дерев’яним парканом".

     Уже 7 травня 1910 року приміщення народної школи на станції Фольксгартен було прийняте в експлуатацію. Саме цим числом датується відповідний протокол. Комісія знову все прискіпливо оглянула, відзначивши, що все виконано згідно з проектом. Приємно вражає те, що члени комісії вказали фірмам, які виконували роботи, на усі недоліки, які необхідно було виправити."Першою зазначена фірма Соломона Зальтера та Йозефа Проске. Хоча у протоколі і зазначено, що фірма виконала всі роботи за правилами даної спеціальності, їй рекомендували усунути тріщини при з’єднаннях ,столярній фірмі Абрагама Рота та Ізраеля Габлєра комісія зауважила, що столярні роботи виконані з не зовсім сухого дерева, через що сталося усихання вікон та дверей. Через столярні роботи треба було і поправити слюсарні роботи при всіх вікнах і дверях всієї новобудови. Стосовно покрівельних робіт комісія зауважила, що дах над аттіком недостатньо товстий".

     Газета "Bukowiner Post" під рубрикою "Чернівецькі новини" повідомила, що 24 травня 1910 року на засіданні міської ради приміщення народної школи на станції Volksgarten прийняте в експлуатацію.

     За припущеннями архітектором школи, це міг бути, швидше за все, той самий майстер, який зводив приміщення ратуші.

                   

Педагогічний колектив Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №20 з 2001року за основу навчально - виховного процесу обрав методи української національної педагогіки. Закцентував увагу на створенні національної школи,спираючись на особистісно - орієнтоване креативне навчання з метою формування і виховання творчої особистості, справжнього громадянина України. Створення «школи – родини» дає змогу відшукати власні шляхи навчально-виховного процесу в тісному поєднанні родинного і шкільного виховання.

Мета школи – родини : створення позитивних родинно-педагогічних умов. Поєднання в єдине коло учнів, учителів і батьків. Спільна робота на основі кращого родинного та педагогічного досвіду.

Наша школа функціонує з 1910 року, а з 1975 року - як середня загальноосвітня школа. Навчальний процес забезпечує згуртований педагогічний колектив. Всього в колективі 35 учителів. Старша школа працює за профільним навчанням -- українська філологія (10, 11 класи), поглиблене вивчення української мови починається у 8, 9 класах. Вже 15років працюємо за проектом «Школа-родина» під девізом: «Мудрість школи–родини». Створена певна система:

Перший блок цієї системи – це «Пізнавальна діяльність», яка охоплює знайомство з родинами майбутніх першокласників і розпочинається заздалегідь. Творчою групою вчителів початкових класів розроблена та впроваджена програма «Перші шкільні кроки». Адміністрація школи, досвідчені педагоги, практичний психолог, медпрацівники на заняттях обговорюють з батьками майбутніх першокласників питання щодо створення у родинах позитивної психологічної атмосфери, зміцнення здоров’я малюків, ознайомлення зі специфікою сучасного освітнього процесу, проводять анкетування «Школа очима батьків».Уже в початковій школі починається в класних колективах вивчення кращого родинного досвіду, формується стиль взаємостосунків між сім’єю та школою. Тут на допомогу батькам приходить всеобуч, на якому проводять заняття відповідно до вікових категорій: «Батьківські роздуми»(1-4кл.), «Батьківські проблеми»(5-9кл), «Сімейна розмова»(10-11кл). В рамках роботи всеобучу відбуваються дні добрих справ, відритих дверей, бесіди, індивідуальні зустрічі. Учні разом з батьками вивчають свої родоводи по батьківській та материнській лінії. Створено консультативний пункт для батьків «Ми і наші діти». А найважливіше – формується стиль взаємостосунків між сім’єю і школою: на зміну недовірі та відчуженості приходять колегіальність прийняття рішень, зацікавленість та сприяння розвитку «школи – родини». В школі велика увага звертається на взаємодію з родинами школярів. Як сказав В.А. Сухомлинський: "У вихованні органічно зливається суспільне та особисте, у цьому поєднанні, на мій погляд, і полягає гармонія людського щастя... Тільки разом з батьками спільними зусиллями вчителі можуть дати дітям велике людське щастя".[7,с.5] Найвищим рівнем взаємодії вчителя і школяра є співтворчість. Вона включає в себе співпідпорядкування і співробітництво, при якому всі суб’єкти об’єднані творчим діалогом – пошуком нового у змісті і засобах навчання і виховання з метою активного саморозвитку особистості кожної дитини, а також реалізації всіх наявних і потенційних можливостей учителя. Учителі застосовують широку мережу методів і прийомів роботи з цього питання : створення «ситуації успіху» у навчанні,залучення учнів до самооцінки знань,право вибору форми роботи на уроці – в парах, у групах, самостійно чи з учителем, учнем-консультантом, проведення дискусій, рольових ігор, фізкультхвилинок та хвилинок релаксації.

При цьому батьки - учасники всього шкільного життя: відвідують уроки, беруть участь у громадських оглядах знань, у родинних святах, творчих конкурсах. Так, у цьому навчальному році уроками добра , шани та любові до родини, Батьківщини, національної , світової культури стали заходи:

  • родинні свята: « Усі ми прагнемо любові» (1-4кл), « В нашім серці Україна»(5-7кл.), « Традиції мого дому»( 8-10кл);
  • демонстраційні уроки: бінарний урок: українознавство,музичне мистецтво ( 2 клас) на тему: « Материнська мова – мова колискова», з зарубіжної літератури (5клас) на тему: «О.Уайльд « Хлопчик – Зірка». Еволюція образу головного героя», з історії України ( 7 клас) на тему:

« Узагальнення. Київська держава ( Україна – Русь)» та інші.

 

Ставлячи за мету освітнього процесу розвиток стрижневих та профільних інтересів, колектив працює над створенням освітньої системи,яка відповідала б принципу, який « висвітлив С.Рубінштейн: «Дитина розвивається,виховуюсь і навчаючись, а не розвивається, виховується, і навчається.» Це означає, що виховання і навчання повинні бути в самому процесі розвитку дитини, а не набуватися в ньому. Тому викладання у школі ведеться як з базових дисциплін, так і введено курси за вибором: «Українознавство», « Основи християнської етики» ( 1-4ккл.); «Українознавство», «Етика», «Рівний рівному», « Правопис української мови», « Основи екологічних знань»( 5-9кл.); «Поетична лабораторія», «Основи журналістики», « Ми - громадяни України», «Етикет та етика» (10-11 кл.). Удосконалення навчально- виховної системи, навчання у поєднанні з нестандартним підходом до дітей дає можливість кожному з них вільно проявляти свої здібності,розвиватись як особистості.

Другий блок “Тематична діяльність” це - сумісна діяльность структури громадського самоврядування за схемою «Вчителі- учні- батьки» через роботу ради школи, педагогічної ради, батьківської ради, учнівської ради (5-11кл.) клубу «Барвінок» (1-4 кл.), малої академії мистецтв, малої академії наук, методичних об’єднань,гуртків, раду військово-патріотичної роботи, раду правопорядку та тісну співпрацю з різноманітними громадськими організаціями, військовою частиною А 2308.

Адміністрація школи у своїй управлінській діяльності використовує принцип доцільності та оперативності прийняття управлінських рішень. В основу роботи покладено колегіальне визначення реалістичної мети на основі узгоджених цілей розвитку. Основною формою управління школою на демократичних засадах є педагогічна рада школи колегіальний орган управління, де відбувається колективна рефлексія шкільного життя, виявлення резервів для вдосконалення навчально-виховного процесу, вироблення стратегій розвитку. Педагогічні ради школи проходять у цікавій діловій формі з використанням сучасних технологій та інформаційно-комунікативних засобів навчання .

На базі школи діє громадська батьківська організація «Мудра родина», створена у 2007 році. У кожному класі працює батьківський комітет, який вирішує організаційні питання класу та сприяє створенню умов для формування та розвитку особистості учня і його громадянської позиції.

Батьківська громадська організація «Мудра родина», що співпра­цює з педколективом школи, органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, спрямовує свою роботу на поліпшення умов навчання й виховання учнів, сприяє зміцненню навчально-виховної, матеріально-технічної, культурно-спортивної, оздоровчої бази школи. Батьки беруть участь в організації та проведенні заходів, спрямованих на охорону життя й здоров'я учасників навчально-виховного процесу, організації дозвілля й оздоровлення учнів. Батьківська громадськість сприяє виконанню чинного законодавства щодо обов'язкової загальної середньої освіти, бере участь у заходах щодо запобігання дитячій безпритульності (рейди «Урок», «Мікрорайон», «Сім'я та школа»), а також опікується працевлаштуванням випускників.

У школі організована система самоврядування «Учнівська рада». Створені кілька товариств: «Чистота, здоров’я та милосердя», «Дисципліна і порядок», «Прес-центр», «Корисні справи», «Фізкультура і спорт», «Робота з молодшими школярами». У початковій школі – клуб «Барвінок». Учнівська рада «Джерело» спрямовує діяльність активу кожного класу на виконання «Концепції національно - патріотичного виховання молоді», співпрацює з асоціацією «Юні чернівчани», залучає якомога більше учнів до активної участі у житті школи, сприяє підвищенню рівня громадянської активності учнів, виховує почуття «господаря школи». Представники учнівського самоврядування є ініціаторами та організаторами акцій: «Подаруй книгу шкільній бібліотеці», «Книжка під подушку», «Милосердя», «Молодь за здоровий спосіб життя», Банк ліків для ВІЛ-інфікованих, «Ветерани живуть поруч», «Подаруй дитині радість», «Писанковий рай», «Благодійний ярмарок»; заходів: «День здоров’я», «День учнівського самоврядування», «Міс та Містер школи», «Новорічні ранки», «Новорічні вечори», «Вечір зустрічі з випускниками», «День Святого Валентина», «Свято жіночності і краси», «До побачення, школо».

Шкільна мала академія наук сприяє розвитку талановитої та обдарованої особистості , в її рамках діють творчі клуби: знавців рідної мови, фольклористики, знавців театрального мистецтва, «Ерудит»( фізико- математичний) ,міжнародних зв’язків,знавців довкілля,любителів туризму. знавців історії рідного краю. Саме завдяки пошуково – дослідницькій роботі членів цього клубу ми отримали інформацію щодо заснування нашої школи. Заклад заснований у 1910 році, про що повідомила газета «Bukowiner Post» під рубрикою «Чернівецькі новини» ,а саме 24 травня 1910 року на засіданні міської ради приміщення народної школи на станції Volksgarten прийнято в експлуатацію.

Мала академія мистецтв діє через роботу гуртків та спортивних секцій: вокального, декоративно - прикладного, технічної творчості, образотворчого мистецтва, а також танцювального та волейбольного. ».

Школа розвиває форми співпраці з установами, організаціями, громадськими діячами. Особливо плідно протягом цих років зросла дружба з в/ч А2308. Військова частина надає допомогу у військово-патріотичній роботі: проведенні військово-спортивних змагань,зборів, профорієнтації,

уроків мужності, , екскурсій по території частини,тощо.

Таким чином, у школі взаємодіють усі органи управлінської діяльності. Інтелект педагогів, професіоналізм, творчий потенціал, гуманність сприяють розумінню громадськістю основної місії закладу – виховання сучасної особистості.

Третій блок “Узагальнююча діяльність- це заходи, що дають можливість підсумувати результати роботи, проінформувати про свої здобутки, визначити проблеми та виробити нові завдання. Навчальний рік завершується святом школи-родини, де вшановуються переможці шкільного конкурсу «Вчитель року», «Учень року», «Родина року».

Почесне звання «Учень року» надається школярам у різних номінаціях: «Відмінник року», «Суспільно корисна праця», «Фізкультура та спорт», «Художня самодіяльність».

Почесне звання «Вчитель року» – за високі досягнення у навчанні вихованців (призери олімпіад, конкурсів), професіоналізм, науково-творчу роботу, активну життєву позицію.

Почесне звання «Родина року» – батькам, які надають допомогу школі у справі виховання молоді, працюють у класних та загальношкільних радах, беруть участь у громадських оглядах знань, конкурсах, активні учасники загальношкільних та міських заходів.

У 2016 році ми відзначили 15- річчя започаткування проекту. Головним результатом методики співробітництва стало успішне закінчення школи випускниками, так за 15 років середню освіту в стінах школи отримало - 372 випускників, з них 41 випускник нагороджений золотими та срібними медалями. Багато хто з випускників стали відомими спеціалістами, справжніми фахівцями своєї справи та успішними знавцями серед них:

 

Цуркан Володимир - головний спеціаліст управління освіти Чернівецької міської ради;

Хмара Тетяна – кандидат медичних наук,працює на кафедрі патологічної медицини у Чернівецькому медичному університеті;

Гуцуляк Ірина кандидат філологічних наук,викладач ЧНУ;

Мудрий Ярослав закінчив аспірантуру ,викладач факультету соціальна педагогіка ЧНУ;

Ротар Дмитро – закінчив школу з золотою медаллю, заступник директора коледжу ЧНУ;

Фуштей Наталя – закінчила школу з золотою медаллю, студентка Національний університет (Львівська політехніка);

Павлюк Олександра - закінчила школу з золотою медаллю, студентка VІ курсу Буковинського Державного медичного університету;

Балан Валерія – закінчила школу з золотою медаллю, студентка ІУ курсу педагогічного факультету ЧНУ, отримала звання «Найкраща студентка факультету;

Балинський Миколай – закінчив школу з срібною медаллю, студент ІУкурсу географічного факультету, відділення «менеджмент» ЧНУ;

Папсуєв Максим – закінчив школу у 1999 р. з золотою медаллю, працює в Управлінні національної поліції області в званні майора;

Карп Віталій - закінчив школу у 2008 р. з золотою медаллю, працює в Чернівецькій ЗОШ №6, викладач історії та багато інших.

За цей період стали переможцями у загальношкільному конкурсі «Мудрість школи- родини» та отримали Почесне звання «Учень року» у номінації «Відмінник» - 382 учня,«Художня самодіяльність» - 420учнів, «Фізкультура та спорт» - 462 учня, «Суспільно-корисна праця» - 308учнів.

Учні школи беруть участь у різномантних конкурсах та олімпіадах :

  • Міжнародному конкурсі з української мови ім. П. Яцика;
  • Міжнародному мовно-літературному конкурсі імені Т.Г.Шевченка;
  • Краєзнавчій конференції юних краєзнавців та пошукових загонів м. Чернівців у межах Всеукраїнської експедиції «Моя Батьківщина –Україна»;
  • Всеукраїнському фестивалі-конкурсі дитячої та юнацької творчості «Чисті роси»;
  • Виставці декоративно-ужиткового мистецтва та технічної творчості

та багатьох інших.

У 2015/2016н.р. та 2016/2017н.р.стали призерами конкурсів -35 учнів,

Всеукраїнських учнівських олімпіад - 24учнів.

Найвищими досягненнями є - у 2009 році випускниця Каліновська Катерина отримала 200 балів на ЗНО з української мови ( вчитель Папсуєва Н.Г.), у 2016року випускник Ліварюк Михайло здобув ІІ місце у ІV етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії та отримав 200 балів на ЗНО (вчитель Деркач Ж.І.)

Цей період став часом творчого злету і для більшості вчителів школи. Так отримали звання «учитель методист»-10 , «старший учитель» -3, вищу кваліфікаційну категорію - 18 та почесне звання «учитель року» Чернівецької ЗОШ №20 – 112. Почесне звання «Родина року» отримали 294 родини .

Отже, конкурс сприяє розвитку особистості школяра, вивченню кращого родинного досвіду та підвищенню професійного рівня вчителів та співпраці школи і сім’ї.

Головними результатами діяльності школи-родини стали: конкурентоздатність випускників;підвищення активності учнів і батьків у навчальній, позакласній роботі, громадській діяльності.

З метою удосконалення навчально – виховного процесу, забезпечення оптимальних умов для індивідуального, духовного, соціально-культурного і творчого розвитку школярів ми розпочали у 2015/2016н.р роботу зі створення школи повного дня в рамках проекту школа - родина. ( додаток 5)

Так, сьогодні на базі школи вже діє 17 гуртків за різноманітними напрямками: художньо-естетичний,еколого-натуралістичний, туристсько - краєзнавчий, декоративно-ужитковий,науково – технічний, спортивно - оздоровчий, військово - патріотичний, функціонує 2 групи продовженого дня. До керівництва гуртками залучені як викладачі школи, так і позашкільних закладів міста та батьківська громадськість.

Очікуємо,що цей напрям роботи буде сприяти:

- інтеграції навчальної і позанавчальної сфер діяльності учнів в умовах єдиного соціально-культурного освітнього простору;

- психолого-педагогічним умовам розвитку школярів упродовж вільного від занять часу у вихідні дні та канікулярний період;

- оптимальному використанню матеріально-технічних ресурсів ЗНЗ з метою реалізації освітніх, розвивальних, виховних і оздоровчих завдань;

- взаємодії педагогів та батьків у вихованні школярів, розвитку різноманітних форм сімейного дозвілля на базі ЗНЗ;

- розвитку соціально-корисної діяльності учнівської молоді у волонтерських загонах, на підприємствах, у територіальних громадах;

- партнерству з різними державними та неурядовими організаціями.

 

 

 

 

 

Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz