Головна | Мій профіль | Вихід | Вхід | RSSВівторок, 14.07.2020, 14:59

Чернівецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Чернівецької міської ради


Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нова українська школа

ЕЛЕКТРОННІ ВЕРСІЇ ПІДРУЧНИКІВ ДЛЯ 1 та 2 класів НУШ

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/pidruchniki/elektronni-pidruchniki/elektronni-pidruchniki-dlya-1-klasu/pidruchniki-dlya-1-klasu-shkil-z-ukrayinskoyu-movoyu-navchannya/mistectvo-1-klas.

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/pidruchniki/elektronni-pidruchniki/elektronni-pidruchniki-dlya-2-klasu/pidruchniki-dlya-2-klasu-shkil-z-ukrayinskoyu-movoyu-navchannya

або https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/2-klas/

ІІІ віртуальна науково-практична

конференція «Талант  та елітарність»

Автор: Недбайло Наталія Карлівна, класовод 2-Б класу

ТЕМА:“Втілення ідей гуманної педагогіки Ш.О.Амонашвілі в освітній простір молодшої школи з реалізацією предметних компетентностей НУШ” (початкова освіта)

 

Відповідно до Плану управління освіти на 2019/2020 н.р. 12.12.2019 на базі школи відбулося ІІ засідання Школи молодого та малодосвідченого учителя початкових класів м. Чернівців на тему «Професійний розвиток педагогів в умовах роботи Нової української школи: сучасні методики викладання» у формі ділової гри з елементами тренінгу, анкетування, роботи в парах, роботи в малих групах, створення лепбуку.
Для учасників ІІ засідання Школи молодого та малодосвідченого учителя початкових класів м. Чернівців учителем початкових класів Недбайло Н.К. у 2-Б класі НУШ був проведений демонстраційний урок з предмету «Я досліджую світ» на тему «Одяг і взуття для зимових прогулянок. Складання казки про зимову мандрівку до лісу або парку» та заходи - Ранкове коло у 1-А класі, класовод Адамко Р.Г. та у 2-А класі, класовод Мандрикович Т.Г.

 

У 1-Б класі відбувся відкритий урок на тему:" Написання малої букви "П", складів, слів і речень з вивченими буквами", під керівництвом Наталії Михайлівни Лелик.
На уроці діти потрапляючи в казку "Попелюшка" ознайомилися з малою рукописною буквою "п", навчилися писати її; сформували вміння читати й писати склади , слова та речення з даною буквою, розвивали спостережливість, уміння аналізувати, порівнювати, розповідали за малюнком; виховували старанність, охайність.

 

Нова українська школа

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.

НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

Докладніше про зміни

Реформу НУШ розраховано на роки, адже неможливо швидко змінити освітню традицію, що плекалася в Україні протягом десятиліть. Проте зміни вже розпочались, і Міністерство освіти і науки робить усе, аби вони були невідворотними.

Зокрема, у вересні 2017 року було ухвалено новий Закон “Про освіту”, який регулює основні засади нової освітньої системи, а у лютому 2018 року Кабінет Міністрів затвердив новий Державний стандарт початкової освіти. На черзі – ухвалення нового закону “Про загальну середню освіту”, який більш детально розкриє зміни, закладені реформою.

Новий Стандарт початкової освіти з 2017/2018 навчального року успішно проходить апробацію у 100 школах по всій Україні. З 2018/2019 навчального року за цим стандартом розпочали навчання першокласники по всій Україні.

Новий Стандарт початкової освіти передбачає, що вчителі мають працювати за іншими підходами, тому протягом 2018-2019 років відбувається масштабне перенавчання вчителів початкової школи. Вони проходять як дистанційне навчання (онлайн-курс на освітній платформі EdEra), так і очні сесії, в межах яких спеціально підготовлені тренери закріплюють знання педагогів на практиці.

Також у 2019 році стартував пілот з добровільної сертифікації вчителів, мета якого – виявити та стимулювати вчителів з високим рівнем професійної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.

У 2019 році на зміну процедури атестації шкіл, що мала виключно наглядово-контрольні функції, прийшов Порядок проведення інституційного аудиту, який має стати інструментом підтримки закладів. На допомогу директорам шкіл Державною службою якості освіти розроблено Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО.

Основні засади реформи шкільної освіти та орієнтовний графік впровадження реформи викладено вКонцепції Нової української школи. (English version). Там ви знайдете інформацію про цінності реформи (як-от орієнтація на учня, педагогіка партнерства, справедливе фінансування тощо), основні компетенції та візію, яким має бути випускник НУШ. Коротко про це також можна прочитати нижче.

Також для інформування про перебіг реформи та її ключові позиції Міністерством освіти і науки у партнерстві з громадською організацією «Смарт освіта» було створено сайт «Нова українська школа».

ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ ДЛЯ УЧНІВ?

Ключова зміна для учнів стосується підходів до навчання та змісту освіти. І ми у МОН переконані, що це – головне. Адже мета НУШ – виховати інноватора та громадянина, який вміє ухвалювати відповідальні рішення та дотримується прав людини.

Замість запам’ятовування фактів та понять учні набуватимуть компетентностей. Це – динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність. Тобто формується ядро знань, на яке будуть накладатись уміння цими знаннями користуватися, а також цінності та навички, що знадобляться випускникам української школи у професійному та приватному житті.

Список компетентностей, яких набуватимуть учні, уже закріплено законом «Про освіту». Він створювався з урахуванням «Рекомендації Європейського Парламенту та Ради Європи щодо формування ключових компетентностей освіти впродовж життя» (від 18.12.2006 р.):

  • вільне володіння державною мовою;
  • здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;
  • математична компетентність;
  • компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
  • інноваційність;
  • екологічна компетентність;
  • інформаційно-комунікаційна компетентність;
  • навчання впродовж життя;
  • громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
  • культурна компетентність;

підприємливість та фінансова грамотність.

Державні стандарти можуть розширювати цей список.

Спільними для всіх компетентностей є так звані наскрізні вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Щоб набувати компетентностей, школярі навчаються за діяльнісним підходом – тобто частіше щось роблять замість того, щоб просто сидіти за партами і слухати вчителя. Концепція НУШ пропонує також впроваджувати інтегроване та проєктне навчання. Це сприяє тому, що учні отримують цілісне уявлення про світ, адже вивчають явища з точки зору різних наук та вчаться вирішувати реальні проблеми за допомогою знань з різних дисциплін.

Міністерством розроблено нову модель оцінювання учнів у межах Нової української школи. Тепер замість звичних табелів у кінці року учні перших класів отримують Свідоцтво досягнень. Оновлена модель ґрунтується на формувальному оцінюванні, яке дає можливість зробити висновки саме щодо процесу навчання, а не тільки результату (кількості помилок) та поступу учня.

А ще реформа – це про освітнє середовище. І це, насамперед, не техніка чи меблі. Хоча завдяки децентралізації фінансування шкіл збільшилося, і в багатьох навчальних закладах поступово оновлюється матеріально-технічна база.

Зміна освітнього середовища – це зміна ставлення до дитини: повага, увага до неї та прагнення знайти оптимальний спосіб для її ефективного навчання. Саме такою є Нова українська школа.

ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ?

Учитель – це людина, на якій тримається реформа. Без неї чи нього будь-які зміни будуть неможливими, тому один з головних принципів НУШ – умотивований учитель. Це означає, що наша мета – сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати його соціальний статус.

Щоб навчати по-новому, вчитель повинен отримати свободу дій – обирати навчальні матеріали, імпровізувати та експериментувати. Цю свободу дає новий закон «Про освіту».

Міністерство освіти і науки пропонуватиме типові навчальні програми, проте будь-який учитель чи авторська група може доповнювати їх або створювати свої. Учитель тепер обмежений лише Державним стандартом. У цьому документі окреслено результати: що мають знати та вміти учні, закінчивши певний етап навчання. Натомість, як дійти до цих результатів, учитель визначатиме сам.

Учитель, який отримав свободу навчати, має отримати й свободу навчатися. І ця свобода теж передбачена реформою. Має запрацювати принцип «гроші ходять за вчителем»: педагоги зможуть підвищувати кваліфікацію за державні кошти не лише в Інститутах післядипломної педагогічної освіти, а й в обраних самими педагогами організаціях. Є лише дві вимоги: за п’ять років підвищення кваліфікації має скласти 150 годин, а навчання має відбуватись щорічно.

А щоб вмотивувати вчителів ще й фінансово, міністерство запровадить сертифікацію. Це добровільна перевірка, проходження якої надасть учителям 20% надбавку до посадового окладу та звільнить від атестації. На початку 2019 року стартував пілотний проєкт сертифікації вчителів початкових класів, у якому беруть участь понад 800 педагогів з усієї України.

ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ ДЛЯ АДМІНІСТРАЦІЇ ШКІЛ?

НУШ – це відповідальна школа, і ми переконані, що навчальні заклади повинні отримати більше свободи дій. Адже відповідальність та свобода йдуть пліч-о-пліч.

Тому закон “Про освіту” передбачає кадрову автономію. Тепер директор школи може самостійно призначати своїх заступників, приймати на роботу та звільняти педагогічних працівників.

Окрім того, керівників шкіл (як і вчителів) уже приймають на роботу за строковим контрактом. Директор школи обирається за конкурсом. Одна людина зможе бути на цій посаді не більше двох термінів по 6 років (якщо особа призначається на цю посаду вперше, перший термін складатиме 2 роки). Після цього така людина зможе обіймати інші посади в цій школі або ж брати участь у конкурсі директорів у іншій школі.

ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ ДЛЯ БАТЬКІВ?

Один із принципів Нової української школи – партнерство, у тому числі – між школою та батьками. Батьки можуть створювати свої органи громадського самоврядування, а отже – впливати на освітній та виховний процеси.

Відтепер батькам легше контролювати фінанси школи. Усі навчальні заклади, які отримують публічні кошти (це, наприклад, бюджетні кошти та благодійні внески), зобов’язані оприлюднювати свій кошторис та інформацію про витрати. І батьки тепер можуть здійснювати перерахування благодійних внесків цілеспрямовано на школу, а не збирати готівкові кошти, які дуже складно обліковувати.

Співпраця між усіма учасниками освітнього процесу – учителів, учнів, адміністрацій та батьків – наріжний камінь, який допоможе досягти всіх інших результатів. Адже тільки так можливо втілити головну мету: змінити освітнє середовище, впровадити навчання для життя.

І врешті – зробити українську школу відкритою, цікавою та сучасною.

НОРМАТИВНА БАЗА

(НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА)

 

  1. Закон України «Про освіту»
  2. Закон України «Про загальну середню освіту»
  3. Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" на період до 2029 року
  4. Державний стандарт початкової освіти
  5. Середньостроковий план пріорітетних дій уряду до 2020 року (Якісна, сучасна і доступна загальна середня освіта (Нова українська школа), затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 3 квітня 2017 р. № 275-р, розділ ІІІ, п. 7
  6. Постанова Кабінету Міністрів України від 12.07.2016 № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр»
  7. Постанова Кабінету Міністрів України від 27.02.2019 № 130 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» у 2019 році»,
  8. Розпорядження Кабінету Міністрів України ввід 13.12.2017 №903-р «Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа».
  9. Розпорядження КМУ від 14.12.2016 № 988-р "Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" на період до 2029 року"
  10. Наказ МОН від 13.07.2017 №1021 "Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня"
  11. Наказ Міністерства освіти і науки України від 15.01.2018 № 34 «Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи»,
  12. Наказ МОН від 15.01.2018 № 36 " Про затвердження Типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогичної освіти"
  13. Наказ МОН від 05.02.2018 № 97 "Про затвердження Орієнтовної навчальної програми підготовки тренерів для навчання педагогічних працівників, які навчатимуть учнів перших класів у 2018/2019 і 2019/2020 навчальних роках"
  14. Наказ МОН від 23.03.2018 №283 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи"
  15. Наказ МОН від 27.02.2018 №207 "Про затвердження списку тренерів для підвищення кваліфікації педагогічних працівників та регіональних графіків навчання педагогічних працівників, які навчатимуть учнів перших класів у 2018/2019 і 2019/2020 навчальних роках відповідно до Концепції "Нова українська школа"
  16. Наказ МОН від 20.08.2018 № 923 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо адаптаційного періоду учнів 1 класу у Новій українській школі»
  17. Лист МОН від 27.03.2018 №1/9-181 "Роз'яснення щодо освітніх програм, що не є типовими"
  18. Рішення колегії МОН від 08.12.2016 протокол № 11/1-15 "Про політичну пропозицію до проекту Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" на період до 2029 року" + Додаток до рішення
  19. Розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації від 22.01.2018 № 51-р «Про затвердження плану заходів на 2018-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» в Чернівецькій області»
  20. Наказ Департаменту освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації від 02.01.2018 № 1 «Про затвердження плану заходів щодо впровадження Концепції Нової української школи в умовах реформування початкової освітив Чернівецькій області», доручення Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації від 04.12.2018 №01-44/3161
  21. Наказ Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА від 13.02.2018 № 66 Про затвердження плану заходів на 2018-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» в Чернівецькій області, з метою створення нового освітнього середовища
  22. Наказ управління освіти Чернівецької міської ради від 05.01.2018 № 7 «Про затвердження плану заходів щодо впровадження Концепції Нової української школи в умовах реформування початкової освіти в м. Чернівцях»
  23. Наказ управління освіти Чернівецької міської ради від 28.02.2018 № 100 «Про затвердження плану заходів на 2018-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» в місті Чернівці.
  24. Наказ управління освіти Чернівецької міської ради від 17.05.2019 № 225 Про організаційні питання щодо навчання директорів закладів загальної середньої освіти міста Чернівців відповідно до вимог Концепції “Нова українська школа”.
  25. https://mon.gov.ua/storage/app/media/nova-ukrainska-shkola/NEW-SCHOOL.pdf
  26.  

Виконання Програми Концепції НУШ

           

Календар
«  Липень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2020
Безкоштовний хостинг uCoz