Головна | Мій профіль | Вихід | Вхід | RSSВівторок, 19.06.2018, 17:54

Чернівецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Чернівецької міської ради


Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Рекомендації щодо проведення уроків та позакласних заходів

Відповідальність батьків за правопорушення  дітей

 

        Відповідно до ст. 51 Конституції України сім’я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою. Виховання дітей – конституційний обов’язок громадян України.

Батьки зобов’язані утримувати дітей до їх повноліття, привчати до суспільно-корисної праці, виховати гідними членами нашого суспільства.

За окремі неправомірні дії неповнолітніх, їхні батьки несуть адміністративну та цивільно-правову відповідальність.

Цивільним кодексом України передбачено відшкодування батьками шкоди їхніми дітьми. Згідно зі ст. 1178 ЦК України шкода заподіяна малолітньою особою (віком до 14 років) відшкодовується її батьками, якщо вони не доведуть, що шкода не є наслідком несумлінного здійснення або ухилення ними від здійснення виховання та нагляду за малолітньою особою. Особливість відповідальністі за шкоду, завдану малолітніми, полягає в тому, що відповідальність за них покладається повністю на батьків. Наприклад: вчинення неповнолітнім правопорушення, відповідальність за яке передбачено Кодексом  законів про адміністративні правопорушення, дрібне  хуліганство (ст. 173), розпивання спиртних напоїв і поява в громадянських місцях в п’яному вигляді (ст. 178), стрільба з вогнепальної чи пневматичної зброї в населених пунктах і в невідведених для цього місця або з порушенням установленого порядку (ст. 174) тощо тягне за собою накладення штрафу на батьків  або осіб, які їх замінюють, від 3 до 5 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Кримінальним кодексом України, якщо вони не досягли віку, з якого настає кримінальна відповідальність, тягне за собою накладення штрафу на батьків, або осіб, що їх замінюють, від 10 до 30 неоподаткованих  мінімумів доходів  громадян.

Згідно зі ст. 1179 ЦК України неповнолітьня особа (віком від 14 до 18 років) відповідає за завдану нею шкоду самостійно на загальних підставах. Але у разі відсутності у неї майна, достатнього для відшкодування завданої нею шкоди, ця шкода відшкодовується в частці, якої не вистачає, або в повному обсязі її батьками, якщо вони не доведуть, що шкоду було завдано не з їхньої вини. Обов’язок  батьків відшкодувати шкоду  припиняється після досягнення особою, яка завдала шкоду повноліття або коли вона до досягнення повноліття стане власником  майна, достатнього для відшкодування шкоди.

Відповідно до ст. 1181 і ст. 1182 ЦК України шкода, завдана спільними діями кількох малолітніх і неповнолітніх осіб, відшкодовується Їхніми батьками в частці, яка визначається ними або за рішенням суду.

Матеріали для бесіда з теми:

Дитина та Інтернет: поради батькам

 

Павутина окутала Ваших дітей? Якщо Вас зацікавило це інтернет-питання можемо тільки привітати Вашу небайдужість! У  XXI столітті комп’ютери та Інтернет стали невід’ємним чинником існування не тільки дорослого суспільства, а й наших дітей. Що стосується дітей, то ті ж самі комп’ютери та Інтернет є не лише чудовим інструментом навчання та розваги, але, нажаль, ще приховують у собі реальну небезпеку.
Все частіше батьки і педагоги говорять про негативний вплив Інтернету на психологічний, емоційний та фізичний стан здоров’я школярів і сходяться на думці, що Інтернет більшою мірою відволікає школярів, ніж навчає. Про те, які ж небезпеки таїть для вашої дитини всесвітня павутина, і як уникнути можливих неприємностей – читайте далі.

За результатами недавнього опитування, сучасні діти ризикують відвідати небажані сайти, скачати нелегальне програмне забезпечення чи вплутатися в спілкування з незнайомими людьми, переважно, при користуванні комп’ютером вдома, а зовсім не в школі, як вважають багато батьків. А вся справа в тому, що обмеження на користування комп’ютером у школі набагато суворіше домашніх заборон батьків. Адміністрація навчального закладу, набагато частіше, ніж батьки використовує програмне забезпечення, що обмежує користування підлітками Інтернетом. Тому те, що заборонено дітям у школі, вони з легкістю проробляють вдома.

Що ж поганого може трапитися з вашою дитиною, якщо безконтрольно залишати її у Всесвітній павутині?

  1. Зустріч з неприємними і небезпечними людьми в чатах або сервісах спілкування. За статистикою – це найбільший ризик. Підлітки можуть увійти в компанії, про які їм не варто було б навіть і думати. Це радикальні політичні групи, сатанинські культи, мережеві “оргії”. Звичайно, ці групи існують і в реальному світі, тільки дітям та підліткам набагато легше «на початку» брати участь в їх зборищах, сидячи за комп’ютером у себе вдома.
  2. Образи, аморальний контент. Мова йде не тільки про порнографію. Крім цього існують сайти, присвячені піротехниці, суїциду, обговоренню кримінальних дій, вживання тих чи інших наркотиків. Звідси може розпочатися захоплення наркотиками, алкоголем, курінням і іншими небезпечними речами.
  3. Залучення в азартні ігри. Навіть прості он-лайн іграшки - завдають непоправної шкоди, займаючи у дитини переважну частину часу, відволікаючи її від занять і спокійного відпочинку, шкодячи психічному і фізичному здоров’ю.
  4. На жаль, але діти можуть почати загрожувати людям і порушувати закон.

Як можна запобігти негативним наслідкам користування Інтернетом дітьми?

  1. Навчіть дитину не давати особисті дані (ім’я, адресу, номер або адресу школи, місце роботи батьків та їх робочий телефон), особливо в чатах і на дошках оголошень.
  2. Будьте в курсі електронної пошти, яку отримують ваші діти, а також використовуваного пароля. На жаль, всі ми знаємо, що читати чужі листи не можна, але в даному випадку це правило порушити не завадить.
  3. Попередьте, що не можна відкривати підозрілі посилання електронної пошти, файли, додатки або веб-сторінки від незнайомих або сумнівних людей.
  4. Тримайте комп’ютер там, де вам зручніше контролювати його використання. Встановіть чіткі вимоги щодо користування комп’ютером та Інтернетом, і завжди вимагайте їх виконання.
  5. Регулярно проводьте час в Інтернеті разом з вашими дітьми для того, щоб дізнатися, чим вони там займаються і що їх цікавить. Постарайтеся встановити атмосферу довіри і взаєморозуміння. Не звинувачуєте їх за неприємні випадки в Інтернеті, щоб дитина не стала їх від вас приховувати, боячись покарання. Попросіть дитину показувати всі отримані повідомлення, які їм неприємні.
  6. Скажіть дитині, що не можна відповідати на образливі або небезпечні посилання по електронній пошті, в чатах, форумах. Веб-сайти, на яких вони відчувають себе дискомфортно, необхідно негайно залишати.
  7. Найкращий спосіб захистити дітей полягає в установці комп’ютерів в місцях збору всієї сім’ї, а не в дитячих кімнатах. Таким чином, батьки можуть іноді поглядати через плече дитини, не будучи йому в тягар. Молодші діти повинні бути під контролем в будь-який час свого перебування в Інтернеті.
  8. Якщо є можливість, купіть(або пошукайте в Інтернеті) спеціальну програму, яка дає дорослим можливість обмежувати доступ дітей до небажаних ресурсів в Інтернет. Програма контролює дії дитини і перевіряє контент кожної відвідуваної веб-сторінки. Якщо вона виявляє підозрілу інформацію (порнографія, насильство, релігійні секти і т.п.), то доступ до такої сторінки відразу блокується. Серед таких “захисників” можна виділити: Kaspersky Internet Security, Norton Internet Security, Dr. Web, Avast! та інші. Згідно з дослідженнями, на сьогоднішній день немає комп’ютерних програм, здатних повністю захистити маленького користувача від доступу до небажаної інформації. Навіть найкращі програмні продукти відсікають не більше 20% потенційно небезпечного контенту. Тому тільки технічними засобами проблему не вирішити, важливий і “людський фактор”. Тобто нормальні відносини дітей і батьків. Уважно стежте за тим, як ваші діти користуються Інтернетом, і навчіть їх робити усвідомлений і грамотний вибір.

      Особливо зверніть увагу на користування такими комп’ютерними іграми, які показують дитині жорстокість, вбивство, користування зброєю. Після сидіння за комп’ютером за цими іграми дитина приходить до школи і проявляє свої емоції імітуючи ті вирази та дії, що побачила на екрані комп’ютера. Особливо це стосується хлопчиків: нецензурні слова, побиття однокласників, дії «исподтишка», - так ми можемо спілкуватись на перерві. Побажання для батьків: дитина знаходиться в мережі Інтернет тільки під Вашим контролем і тільки  якщо їй це потрібно при підготовці до навчання!!!

 

Сценарій до Дня Збройних Сил України

Ведучий.
Політичний, економічний, духовний розвиток України можливий за умови гарантування її державного суверенітету, політичної незалежності, збереження територіальної цілісності та недоторканості кордонів. Гарантом національної безпеки України виступають боєздатні Збройні Сили, побудовані за принципом оборонної достатності. Збройні Сили є необхідним атрибутом держави і виконують її найголовнішу - захисну - функцію.
Сьогодні строкова військова служба відповідно до Конституції та Закону України "Про загальний військовий обов'язок” є почесним обов'язком кожного громадянина (чоловічої статі). Хоча, потрібно зауважити, що багато службових посад в армії займають жінки і їх кількість з кожним роком зростає. Тому це свято стосується всіх, це свято України!
Ніщо не виникає на порожньому місці. Має свою передісторію і українська армія.

1-й учень 
На початковому етапі східнослов'янської цивілізації воєнна організація була родоплемінною. Саме рід дбав про зброю та воєнне спорядження, забезпечував охорону осель, городів від ворогів. Усі важливі воєнні справи вирішувались на вічі. Не було ніяких рангів чи ступенів. Керував вояками воєвода або князь.
У ІІІ - ІV століттях давньослов'янське військо мало примітивну організацію, просту зброю, слабку дисципліну. Однак, слов'янські вої дивували всіх своєю сміливістю.

2-й учень.
У часи Київської держави військо складалося з дружини князя та народного ополчення. Члени дружини мали вірно служити князеві, бути готовими з ним йти на війну. Князі утримували дружинників, платили грішми, давали землі.
.Другою частиною війська було народне ополчення - вої. До ополчення приймали міський люд, селян-хліборобів. При цьому до боротьби з ворогом залучали всіх, незважаючи на вік, озброєність, досвід.

3-й учень.
За княжої доби були два основні роди війська: оружники і стрільці. Оружники мали на озброєнні панцир, шолом, щит, меч, спис, сопирд. Стрільці - лук і стріли.
Головною ударною силою виступала важко озброєна піхота. Кінноту вперше використали князі Олег та Ігор у Х столітті в походах на Візантію, на греків.
Бій з ворогом починав князь, першим кидали спис. Коли списи ламалися, бій продовжували мечами. Лучники із-за мурів міста обстрілювали ворога. З часом піхота поступилася місцем кінноті. Після того, як кіннота здобувала перемогу, піхота закінчувала битву: розбивала залишки ворога, захоплювала бранців у полон, забирала здобич, зброю.
Збиралося військо за наказом князя, оскільки не було на той час постійним. Спеціальні військові навчання у війську не проводились.

4-й учень. 
6 грудня 1240 року закінчилась історія княжого Києва, поховавши під руїнами Десятинної церкви останніх захисників свого міста. Могутня Київська Русь перестала існувати , а для її народу почалася епоха двохсотлітнього татарського рабства. Втративши можливість себе захищати, Київська Русь втратила свою державність.
Хоча спроби відновити суверенітет були неодноразовими. Згадаймо хоча б Галицько-Волинське князівство і славного Данила Галицького.

5-й учень

Україно!
Сивий степ - моя колиска.
І спасибі, що його ти зберегла.
Я вклонюся цьому степу низько-низько,
Поцілую чисту воду джерела.

Я приляжу серед літа, серед віку,
Припаду чутливим серцем до трави
І почую: десь підкова плаче гірко
І тупоче тьма лихої татарви.

Я почую: розмовляють між собою
Скромний горбик і запорошений курган.
Ох, чимало костомахою-косою
Накосила тут розлючена карга!

Україно! Чую голос недалеко:
Ти могил не обмини, не обмани!
Я не знаю - джерело чи око предка
Пильно дивиться на мене з глибини.

 

6-й учень 
Страшна епоха Золотої орди, Кримської орди. 
Щороку з України забирали в орду кожного десятого хлопця й десяту дівчину…

За річкою вогні горять:
Там татари полон ділять.
Село наше запалили
І багатства розграбили,
Стару неньку зарубали,
А миленьку в полон взяли.
У долині бубни гудуть,
Бо на заріз людей ведуть;
Коло шиї аркан в'ється,
А по нпгах ланцюг б'ється…

Ведучий. 
Од татарських нападів народ почав тікати з пограничних місць у глиб України, а на межі з татарщиною залишилось вільне Дике поле, яке сягало аж по сучасну Київщину.
А коли в Україну прийшли польські порядки, багато сміливців почали тікати на вільні землі Дикого поля. Молоді українці вирушали ватагами зі зброєю, обирали отамана, будували курені та січі від можливих набігів татар.

5-й учень. 
Життя на "вольниці” без пана і хлопа дедалі більше вабило молодих людей. А коли їм вдавалося відбити бранців і награбований товар - щастю не було меж. Отож поступово самоорганізовані козаки ставали захисниками рідного краю. І в 16 столітті Дмитро Вишневецький своїм коштом разом з козаками будує на Хортиці фортецю - перший козацький бастіон захисту від завойовників. Для змученого віками народу України Хортиця стала символом боротьби за незалежність.

1-й учень.

Над Хортицею хмари, як віки…
Дніпро біжить за ними у погоню.
Сивіючі, обпалені боки,
Як на дніпровській переправі - коні…
Давай уяву пустим до води.
Які вона таїни перекаже.
Іди на клич, козацький кінь іди
Ти не придуманий, ти справжній.
Я виріс тут і знаю, що трава,
Коріння переплівши, вкрила тайну -
Гетьманський скарб, де мерзне булава,
Де царгородський меч мовчить причайно.

2-й учень. 
Козацьке військо впродовж віків було армією, яка протистояла чужинцям, яка боронила свою землю і український народ від загарбників. Запорізька Січ уславилась іменами Байди Вишневецького, Сагайдачного, Хмельницького, Дорошенка, Сірка, Виговського…
Найбільшу славу здобув Богдан Хмельницький. Ціла доба в історії України називається Хмельниччиною.

(звучить пісня "Ой на, ой на горі…”)

Ой на, ой на горі там женці жнуть,
Ой на, ой на горі там женці жнуть,
А попід горою, яром-долиною козаки йдуть,
Гей долиною, гей, гей широкою козаки йдуть.

Попе..., попереду Дорошенко,
Попе..., попереду Дорошенко.
Веде своє військо, Військо Запорізьке хорошенько,
Гей долиною, гей, гей широкою хорошенько.

А по..., а позаду Сагайдачний,
А по..., а позаду Сагайдачний.
Що проміняв жінку на тютюн та люльку необачний,
Гей долиною, гей, гей широкою необачний.

Ой ве..., ой вернися Сагайдачний,
Ой ве..., ой вернися Сагайдачний.
Візьми свою жінку віддай тютюн, люльку необачний,
Гей долиною, гей, гей широкою необачний.

Мені, мені з жінкой не возиться,
Мені, мені з жінкой не возиться.
А тютюн та люлька козаку в дорозі знадобиться,
Гей долиною, гей, гей широкою знадобиться.

Ой хто, ой хто в лісі озовися,
Ой хто, ой хто в лісі озовися.
Викрешемо вогню, тай запалим люльку не журися,
Гей долиною, гей, гей широкою не журися.

 

3-й учень. 
Служити в козацькому війську в народі вважалось найпочеснішою справою. Навіть ті матері, що в звичайний час благали синів не ходити на Запорожжя, під час великого походу самі виряджали дітей у військо.

 

З суботи на неділю загадали на війну;
Загадали на війну, хто сина має;
А хто не має, нехай наймає.
Мала ненька одного сина Івана,
Та й та вислала, та научала:
"Ой їдь, сину, та на війноньку!”

6-й учень 
Після приєднання України до Московщини права і "вольності” війська запорізького урізались і урізались. А за часів Катерини ІІ взагалі була скасована Запорозька Січ. Останнього гетьмана Петра Калнишевського було заслано у Соловецький монастир. Це сталося 1775 року.

 

Чорна хмара наступає,
Либонь дощик буде.
Вже ж нашого Запорожжя
Довіку не буде.
Бо цариця, наша мати,
Напуст напустила:
Славне військо запорозьке
Та й занапастила…
Ой із-за гори, з-за Лиману
Вечір повіває:
Кругом Січі Запорозької
Москаль облягає…

5-й учень 
Український народ залишився без власного війська, отже - втратив свободу. Не може бути вільним народ, який не має ким і чим себе захистити.
Але пам'ять про славне козацтво , його традиції, пам'ть про Січ не вмерла.

Ведучий. 
На теренах нашого краю наприкінці 19 століття зародився січовий стрілецький рух. Ця назва свідчила про його зв'язок з традиціями січового козацтва.
З початком першої світової війни розпочалося формування Легіону січових стрільців на засадах офіційних збройних сил для боротьби з царською Росією, за визволення України.

(звучить пісня "Ой у лузі червона калина”)

Ой, у лузі червона калина похилилася.
Чогось наша славна Україна зажурилася.
А ми тую червону калину підіймемо,
А ми нашу славну Україну, гей! гей! розвеселимо!

Не хилися, червона калина - маєш білий цвіт.
Не журися, славна Україна - маєш добрий рід.
А ми тую червону калину підіймемо,
А ми нашу славну Україну, гей! гей! розвеселимо!

Мирширують наші добровольці у кривавий тан,
Визволяти братів-українців з ворожих кайдан.
А ми тії ворожі кайдани розіб'ємо,
А ми нашу славну Україну, гей! гей! розвеселимо!

Ой, у полі ярої пшенички золотистий лан,
Розпочали наші добровольці з ворогами тан!
А ми тую ярую пшеничку ізберемо,
А ми нашу славну Україну, гей! гей! розвеселимо!

Як повіє буйнесенький вітер з широких степів,
То прославить по всій Україні січових стрільців.
А ми тую стрілецькую славу збережемо,
А ми нашу славну Україну, гей! гей! розвеселимо!

4-й учень. 
У 1918 році війська Української Центральної Ради були знищені разом зі спробою побудувати Українську державу. І знову, не зумівши себе захистити, Україна втратила незалежність.

2-й учень. 
Під час другої світової війни українці прославили себе і як оборонці рідного краю, і як патріоти, що боролися за незалежність України. І які б зараз не були суперечки, і збройні формування (УПА-ОУН), і бійці Радянської Армії та партизанських загонів робили все можливе, а інколи і неможливе, для того щоб ми могли жити з вами на своїй землі в мирі. Кожне серце і сьогодні повинно берегти пам'ять про тих, кого немає більше з нами, хто поліг на полі бою.

5-й учень. 

В нас клятва єдина і воля єдина.
Єдиний в нас клич і порив:
Ніколи, ніколи не буде Вкраїна
Рабою фашистських катів!

Ми сталлю з гармати, свинцем з карабіна
Розтрощимо вщент ворогів.
Ніколи, ніколи не буде Вкраїна
Рабою фашистських катів!

Вкладає меча в руки вірного сина
Наш край, щоб цей меч пломенів.
Ніколи, ніколи не буде Вкраїна
Рабою фашистських катів!

6-й учень. 
Україна сьогодні - незалежна держава. Українські Збройні Сили покликані охороняти незалежність рідної землі. І служать наші хлопці сьогодні на Батьківщині. Ми любимо свою армію. Служити в ній - справа честі та обов'язку…
У традиціях українського народу проводи в армію - велике свято… особливо в селі. Люди всім селом проводжають юнака до війська. Односельці бажають юнакові щасливо відслужити, повернутись і відгуляти весілля. Кожна жінка по-материнськи поплаче, ніби розділить долю матері юнака.

Співає вулиця святкова,
В солдати проводжає хлопця,
Веселий сміх, жива розмова
У бризках вранішнього сонця.

Луна на всі лади співучі
Дзвінка мелодія баяна.
І поруч ніжна і присмучена
Із хлопцем дівчина кохана.

Ще буде зустріч, наче спалах
Нової радісної зірки.
І губи солодко підпалить
Весільне веселисте "гірко”

А зараз вулиця святкова
В солдати проводжає хлопця,
Веселий сміх, жива розмова
У бризках вранішнього сонця.

В душі схвильованій юначій
Кружля земля і небо синє,
А мати схлипне - та й заплаче
І не надивиться на сина.

 

 

Ведучий. 
Україна, проголосивши 24 серпня 1991 року свою незалежність, прагне жити в мирі та дружбі з усіма державами світу. Однак, нині не виключена можливість виникнення воєнних конфліктів, тому 6 грудня 1991 р. верховна Рада прийняла постанову про створення Збройних Сил.
А з 1993 року цей день офіційно вважають Днем Збройних Сил України. Ще раз з святом вас і дякуємо за увагу.

 

Тест на виявлення рівня гуманності взаємовідносин батьків з дітьми.

Закінчи речення, вибравши тільки одне слово, яке відповідає твоїй думці.

1.  Мама зі мною ласкава...                              часто, інколи, рідко, ніколи.

2.  Тато зі мною ласкавий...                             часто, інколи, рідко, ніколи.

3.  Мама на мене кричить...                              часто, інколи, рідко, ніколи.

4.  Тато на мене кричить...                               часто, інколи, рідко, ніколи.

5.  Мама може мене вдарити...                         часто, інколи, рідко, ніколи.

6.  Тато може мене вдарити...                          часто, інколи, рідко, ніколи.

7.  Моя реакція на крик та жорстоке

спілкування батьків з і мною...                        промовчу, ображусь, замкнусь в собі, доводитиму свою правоту.

 

Тест «Насильство»

  1. Чи карають фізично твоїх друзів їхні батьки?
  2. Тебе ображають твої брат чи сестра?
  3. Чи було так, що батьки ставилися до тебе байдуже?
  4. Чи було так, що близькі родичі ставилися до тебе байдуже?
  5. Твої батьки лають тебе?
  6. Чи можеш ти сказати про свою родину, що вона неприязно ставиться до тебе?
  7. Чи траплялося так, що вдома з тебе насміхалися?
  8. Чи є в тебе знайомі, чиї батьки знущаються, постійно ображають їх?
  9. Чи були ви вдома свідками насильства (фізичних ушкоджень)?

Анкета «Виявлення насильства»

  1. Чи знаєш ти що таке насилля?
  2. Чи розмовляв хтось із тобою про насилля? Якщо так, то де саме?
  3. Чи доводилося тобі переживати насилля? Якщо так, де саме і від кого?
    • батька;
    • мами;
    • громадських місцях;
    • у школі від ровесників;
    • у школі від вчителів;
    • старших учнів.
  4. Що ти відчував тоді, коли над тобою чинили насилля?
    • образу;
    • ненависть до кривдника;
    • бажання помститися;
    • власну слабкість.
  5. Чи ти сам коли-небудь чинив насилля над іншими?
    • так;
    • ні;
    • не знаю, чи це було насилля.
  6. Чи ви самі чинили будь-коли насилля щодо інших людей? Якщо так, яке саме?
    • фізичне насилля;
    • залякування;
    • вимагання грошей;
    • приниження;
    • ігнорування почуттів;
    • обмеження свободи вибору.
  7. Чи можеш ти дозволити собі висловити власну думку в присутності вчителів?
  8. Чи гарантує школа дотримання твоїх прав?
  9. Яке ставлення вчителів до учнів?
    • дружнє;
    • наказове;
    • партнерське;
    • нерівноправне;
    • поблажливе;
    • байдуже;
    • толерантне;
    • залежно від настрою.
  10. До кого ти б звернувся по допомогу в разі особистих проблем?
    • батьків;
    • шкільного психолога;
    • вчителя;
    • друга.
  11. Чи мають можливість твої батьки захистити тебе, якщо будуть порушуватися твої права?

 

Календар
«  Червень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz